Home / Blog / Spectacol de teatru din Cluj pe scena Institutului Italian din Viena
ICR Viena

Spectacol de teatru din Cluj pe scena Institutului Italian din Viena

Festivalul de Dramaturgie Europeană Contemporană organizat de Institutul Cultural Român de la Viena alături de EUNIC Austria prezintă la Institutul Cultural Italian de la Viena (Ungargasse 43, 1030 Viena), în perioada octombrie – decembrie 2015, o ofertă generoasă de spectacole de teatru din spaţiul european, selecţie reprezentativă pentru dramaturgia contemporană.

Astfel, publicul are ocazia de a viziona producţii din Austria, Cehia, Croaţia, Italia, România, Rusia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina care vor fi jucate în limba originală, cu subtitluri în limba germană.

Din România va fi prezentată pe 22 octombrie, de la ora 19.00, comedia 9 din 10. Speculând limbajul specific cărţilor motivaţionale, 9 din 10 este rezultatul unui proces de lucru de tip devised theatre, având la bază un scenariu colectiv, bazat pe improvizaţiile actorilor Oana Hodade, Oana Mardare şi Doru Mihai Taloş, coordonat de dramaturgul Ana Cucu-Popescu, sub regia Letei Popescu. Spectacolul confruntă publicul cu realitatea îndoielnică a statisticilor de astăzi, o realitate aflată la limita dintre fals şi adevărat, la limita dintre „cum să fii?“ şi „fii tu însuţi!“. Acid şi plin de umor, 9 din 10  este o critică a standardelor actuale de perfecţiune şi o celebrare a autenticităţii din spatele acestor norme.

Spectacol de teatru din Cluj pe scena Institutului Italian din Viena

ICR Viena

Intrarea este liberă în baza confirmării participării la uawg@rkiwien.at.

„Spectacolul nu răspunde întrebării «Cine e de vină pentru această mentalitate?», doar pune publicul faţă în faţă cu efectele «reţetelor» de socializare şi rezultatul este de un comic savuros, poate chiar grotesc pentru cei care se recunosc în situaţiile prezentate.“ (Alexandra Chiţu, LiterNet.ro)

Leta Popescu este regizor şi membru fondator al Asociaţiei „Reciproca“. Masterandă la Facultatea de Teatru şi Televiziune din Cluj, Leta a lucrat în zona independentă, realizând spectacolele Parallel (co-regizat cu Ferenc Sinkó), Poker şi Autobahn. În timpul facultăţii, a făcut asistenţă de regie la Alexandru Dabija în montarea spectacolului Sînziana şi Pepelea de Vasile Alecsandri şi la spectacolul Steaua fără nume de Mihail Sebastian, în regia lui Alexa Visarion, ambele la Teatrul Naţional din Cluj. A lucrat de asemenea cu Bronwyn Tweddle la spectacolul Livada de vişini de A.P. Cehov, spectacol bilingv, creat pe tehnica view points, la Facultatea de Teatru şi Televiziune. Când nu lucrează cu actori, Leta susţine workshopuri de actorie în şcoli sau licee, scrie articole pe blogul personal şi face voluntariat la diferite festivaluri culturale din ţară. Recent, a primit premiul UNITER pentru debut pentru spectacolul de teatru Parallel.

Ana Cucu-Popescu este absolventă de teatrologie şi doctorandă la Facultatea de Teatru şi Televiziune din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj Napoca. Lucrează ca dramaturg la spectacolele Hârtii, usuleţi şi fete, regia Florin Caracală, la Asociaţia „S’ART“ din Iaşi, Visul unei nopţi de vară, regia Botos Balint, la Teatrul Anton Pann din Râmnicu Vâlcea, 25 de secunde,  proiect experimental, realizat într-un spaţiu neconvenţional din Cluj Napoca, împreună cu artistul plastic Liviu Bulea, coregraful Raul Hotcaş şi regizoarea Noemi Lazici. În 2011, înfiinţează compania de teatru independent „Teatru 2.0“ şi realizează, împreună cu regizoarea Marciana Negrea, episodul Verde din spectacolul colaj Rubik. Participă la cinci ediţii consecutive ale taberei Dramaturgia Cotidianului, susţinută de asociaţia ArtResearch, între 2008-2012. Publică piese de teatru în volumul „Studii de teatru şi film: Piese de teatru 2009-2010“, editura Limes, editor Raluca Sas-Marinescu.

Oana Hodade a absolvit actoria la Universitatea de Arte din Tîrgu-Mureş. În prezent colaborează cu Teatrul Naţional din Tîrgu-Mureş, Teatrul de copii şi tineret „Ariel“ din Tîrgu-Mureş şi Teatrul „Sică Alexandrescu“ din Braşov. Fondează şi coordonează editorial revista independentă „LeCtura“, pentru care şi scrie. Desfăşoară proiectul online „Ideilada“, o rutină creativă colectivă zilnică, împreună cu Alexandra Pâzgu, Alexandra Zidariu şi Mela Mihai. Fondează GOG, librărie vie, prin intermediul căreia organizează întâlniri dintre public şi scriitori, susţine lecturi de poveşti pentru copii, însoţite de activităţi creative – pictură, desen. De asemenea, lucrează la dramatizarea, traducerea şi adaptarea de texte.

Oana Mardare a absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune din Cluj, secţia Arta Actorului în anul 2009. După o colaborare scurtă cu Teatrul I. D. Sârbu din Petroşani (2010), s-a decis să continue studiile în afara ţării. Atrasă de pedagogia lecoquiană, se înscrie în anul 2010 la Şcoala Internaţională de Teatru „Berty Tovias“ din Barcelona, un ambient deschis şi multicultural ce se dedică studiului măştilor, a clovnului, pantomimei, tragediei şi analizei mişcării. În 2012, înfiinţează compania de teatru „Atelier45“ (45Tallers) şi joacă spectacolele Elevator, Circul Emperador şi Aşteptând-o pe Alice în Barcelona. Din noiembrie 2013 se întoarce în Cluj, unde iniţiază proiectul „Reactor de creaţie şi experiment“ – un spaţiu cultural alternativ dedicat promovării şi dezvoltării mişcării artistice independente.

Doru Taloş a absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune, secţia Arta Actorului, Cluj Napoca, în 2009. Încă din timpul facultăţii e atras de spaţiile neconvenţionale şi de teatrul neinstituţionalizat. După o scurta colaborare cu teatrul Dramatic I.D. Sarbu în 2010 îşi continuă studiile în Barcelona. Acolo a urmat cursurile Şcolii Internaţionale de Teatru „Berty Tovias“ şi a descoperit metoda pedagogică a maestrului francez Jacques Lecoq. Într-un oraş multicultural a luat primul contact cu mecanismele teatrului independent şi al sălilor de teatru alternative. În 2012, împreună cu Oana Mardare a pus bazele companiei „Atelier45“ (45Tallers) cu care produce spectacolele Elevator şi Asteptând-o pe Alice. Tot în Barcelona colaborează cu diferite companii independente, descoperind astfel teatrul negru, teatrul de păpuşi, clownul, teatrul-document şi mimodrama. Din decembrie 2013 revine în Cluj, unde iniţiază proiectul „Reactor de creaţie şi experiment“, al cărui membru fondator este.

În cadrul Festivalului de Dramaturgie Europeană Contemporană au loc reprezentaţii în zilele de 8/15/22/29 octombrie, 5/12/19/26 noiembrie şi 1 decembrie. Mai multe informaţii şi programul complet se găsesc aici.

EUNIC Austria reuneşte 28 de institute culturale şi ambasade care dezvoltă proiecte comune, cu rolul de a promova înţelegerea şi diversitatea culturală, caracteristice societăţii europene.

Mai multe informaţii despre proiectele EUNIC AUSTRIA:

www.eunic-online.eu / www.facebook.com/EUNICAustria